Word gezonder door rustiger te ademen

Heb jij last van:


Dan is Buteykotraining iets voor jou!

De Buteykotraining kan een boost voor jouw gezondheid zijn. Want wist je dat wanneer jouw ademhaling niet is afgestemd op de mate van lichamelijke inspanning, dit direct of indirect gezondheidsproblemen kan veroorzaken. Het bewust verminderen van de ademhaling door ontspanning, kan deze aandoeningen verminderen of doen verdwijnen. De online Buteykotraining is een effectieve ademhalingsmethode die hierbij helpt.

Heb je last van stress of spanning, hyperventilatie, astma, COPD, snurken, slaapapneu, vermoeidheid, darmproblemen, hooikoorts of verkoudheid? En ben je op zoek naar een oplossing die de oorzaak aanpakt?
De Buteykotraining is een wetenschappelijk bewezen ademtherapie. Het is een zorgvuldig opgesteld programma, waarbij je vanuit ontspanning leert rustiger te ademen. Je klachten kunnen hierdoor verminderen of verdwijnen en je conditie zal verbeteren.

Schrijf je NU in voor de training!

Wie ben ik?

Ik ben Hilke Vrensen.

Sinds 2010 ben ik gecertificeerd Buteykospecialist.

Ik leer je in 4 weken hoe jij vanuit ontspanning jouw ademhaling kan verminderen en je gezondheid kan verbeteren op een aangename manier.


Inhoud modules

De online Buteykotraining is opgebouwd uit 11 modules. Deze modules bestaan uit een aantal lessen die je in een vaste volgorde mag doorlopen. In de laatste les van elke module vind je een korte samenvatting, de huiswerkopdrachten en een toets.

Gemiddeld doorloop je de online Buteykotraining in 4 weken. Cursisten doen er gemiddeld 10 tot 12 uur over. 

Welkom

Een welkomswoord bij de training en enige uitleg wat de training in zal gaan houden

Module 1 - Theorie
Adem longen

In deze module leer je meer over de theorie achter de Buteyko training

Module 2 - Aanvallen opheffen
blaasbloem-klein

Wat doe je tijdens een aanval van asthma, hyperventilatie of gewoon wanneer je een verstopte neus hebt?

Module 3 - Dagelijkse toepassing
Kompas-klein

Hier leer je hoe je wat je leert kan gebruiken in je dagelijkse activiteiten.

Module 4 - Ademhaling waarnemen
adem-man-klein

In deze module leer je de juiste houding en het bewust worden van je ademhaling

Module 5 - Spieren ontspannen
waterval-klein

Leer je spieren – met name je ademhalingsspieren- ontspannen

Module 6 - Voortgang meten
stopwatch

Leer je pols en controle pauzes te meten om te zien wat je voortgang is.

Module 7 - Reinigingsreactie
green lungs-klein

Wat is een reinigingsreactie en hoe ga je er mee om?

Module 8 - Ademhaling verminderen
veertjes-klein

Leer hoe je met minder adem je je nog steeds heel goed kan voelen.

Module 9 - Voeding
apple-klein

Jouw voeding beïnvloed je ademhaling. Leer over goede, en minder goede voeding.

Module 10- Sport
people-sport

Leer je ademhaling afstemming op de mate van inspanning.

Module 11 - Afbouw
slurf-olifant

Leer hoe je de Buteyko training ook weer af kan bouwen…

Online
Buteykotraining

Ideaal wanneer je kiest voor volkomen vrijheid!
200
  • Toegang tot 65 videolessen en oefeningen



  • 2 jaar toegang

Online
plus begeleiding

Wanneer je wat
extra begeleiding wilt
250
  • Toegang tot 65 videolessen en oefeningen
  • 90 minuten persoonlijke begeleiding online
  • 2 jaar toegang
alone, asana, ashtanga, back, balance, beach, coast, concentration, exercise, harmony, health, healt

De kern van de Buteykotraining is vermindering van de diepte van de ademhaling door het ontspannen van de spieren die de ademhaling mogelijk maken. 

Het begint bij bewustwording van de ademhaling. 

Door middel van oefeningen onder deskundige begeleiding wordt jouw ademhaling geleidelijk genormaliseerd. 

Het draagt op een natuurlijke wijze bij aan het zelfherstellend vermogen van het lichaam. 

Door het volgen van de online Buteykotraining krijg je tools in handen waarmee jij zelf jouw gezondheidstoestand kan meten èn verbeteren.

Inhoud van de training

Module 1 Theorie
Les 1 Wat bedoelt Dr. Buteyko met een diepe ademhaling?
Les 2 Wie was Dr. Buteyko?
Les 3 Lesje Biologie
Les 4 De diepe ademhaling
Les 5 De kern van de Buteyko methode
Les 6 Samenvatting en huiswerk
Module 2 Aanvallen opheffen
Les 1 Neus dicht! Wat nu?
Les 2 Hoe stop je een aanval?
Les 3 Samenvatting en huiswerk
Module 3 Dagelijkse toepassing
Les 1 Waarom je beter door de neus kan ademen.
Les 2 Slapen
Les 3 Praten
Les 4 Minipauzes
Les 5 Samenvatting en huiswerk
Module 4 Juiste houding en ademhaling waarnemen
Les 1 De juiste houding
Les 2 De cobra
Les 3 De borstband
Les 4 De ogen
Les 5 Teken je adem
Les 6 Ademhaling waarnemen
Les 7 Samenvatting en huiswerk
Module 5 Spieren ontspannen
Les 1 Spieren ontspannen
Les 2 Samenvatting en huiswerk
Module 6 Meten Pols, Controlepauze en ontspanningsademhaling
Les 1 Meten is Weten
Les 2 De hartslag
Les 3 De controlepauze
Les 4 Criteria van longventilatie
Les 5 De volgorde van training
Les 6 Samenvatting en huiswerk
Module 7 Reinigingsreactie
Les 1 Wat is een reinigingsreactie?
Les 2 Zout water
Les 3 Samenvatting en huiswerk
Module 8 Ademhaling verminderen
Les 1 Hoe verminder je de diepte van je ademhaling?
Les 2 Wanneer train je juist?
Les 3 Factoren die de ademhaling verminderen
Les 4 De tien regels van Dr. Buteyko
Les 5 Samenvatting en huiswerk
Module 9 Voeding
Les 1 Wat is de invloed van voeding op je ademhaling
Les 2 Samenvatting en huiswerk
Module 10 Sport
Les 1 Wanneer mag je sporten?
Les 2 Stap en hurk
Les 3 Samenvatting en huiswerk
Module 11 Afbouw
Les 1 Hoe lang ga je door met de Buteykotraining?
Les 2 Meer over medicatie
Les 3 Buteykotraining wetenschappelijk bewezen?
Les 4 Samenvatting en huiswerk
Les 5 Afsluiting
Powered By WP Courseware

Wat mensen ervan zeggen...

Veel gestelde vragen

De online Buteykotraining doorloop je gemiddeld in 8 uur. In een tijdsbestek van een maand ben je er 2 uur per week mee bezig. Natuurlijk kun je zelf jouw tijd bepalen.

Daarnaast is het de bedoeling dat je zelf oefeningen doet. Hiervoor mag je 3 momenten reserveren per dag waarin je ongeveer een kwartier je oefeningen doet.  

LEES MEER

Wanneer er sprake is van serieuze gezondheidsklachten zoals hartklachten, nierfalen, een donororgaan of een pacemaker is het wel mogelijk een Buteykotraining te volgen, maar afhankelijk van je medische situatie kan een individuele training te verkiezen zijn boven de online training. Neem voor deze zekerheid altijd contact op.

LEES MEER

De wereldwijde organisatie Global Initiative for Asthma (GINA) – opgericht in 1993 in samenwerking met het National Heart, Lung and Blood Insititute en de World Health Organisation (WHO) – op Wereld Astma Dag op 6 mei 2014 heeft aangekondigd dat de ademhalingsmethodes zoals Buteyko-methode en de Papworth-methode (een ademhalingsmethode die sprekend lijkt op de Buteyko-methode en in het Papworth Ziekenhuis in Cambridge in 1960 is ontwikkeld) de hoogste onderscheiding hebben gekregen, namelijk de A-status.

De Gina-richtlijnen bevelen de beide ademhalingsmethodes aan als de belangrijkste niet-farmaceutische behandeling.

LEES MEER

buteykotraining